“Tecnologia de la educación”
Sintesia:
Zer gertatuko litzateke
munduan existitzen diren ezagutza guztiak erabilgarri egongo balirateke baina
modu ez eskugarri batean? Hezkuntza sisteman teknologiak izan duen inpaktuari
erreparatzen badiogu, zihurenik eragina oso nabarmena izan dela pentsatuko
dugu.
Bost hitz gako:
- Hezkuntzaren teknologia
- Alfabetatzea
- Ikasteko
nahia
- Motibazioa
- Ikasketa prozesua
Eskema:
Bi galderak:
1. Etorkizunari begira, alfabetatze kontzeptua modu
izugarrian hedatu beharra dago. Izan ere, hiru alfabetatze forma existitzen
dira zeintzuk, bere osotasunean bateratu behar diren. Bateraketa honen ondorioz zer lortzen dugu? Zertan
datza?
2. Bakoitzak izan duen hezkuntza sistemaren inguruan
hausnartu dezagun. Ikasteko nahia sorrarazi zizuten? Metodologiaz aldatuko
zenuke? Aldatzekotan, zein izango litzateke?
Laburpena: “Ikasketa prozesuaren ikuspegia epe luzean”
Proba sistemak, gaur egun duen espaziotik baina harago eramateko
eginbeharrekoa, modu pasibotik modu
parte hartzaileago batera eramatea da, noizean behin norabaitera
hurbiltzearekin bat horrek, ebaluatzen ari garen ikasleen kapazitateak hobeto
ulertzera bideratuko gaituelako. Momentu honetan, ikasleek teknologia haiena
dela sentituko dute.
Kostu, kanpoko faktoreen eta
gizartearen teknologia interfazeen arteko konbinazioak, egoera batera eramaten
gaitu, non, ikaslea erabateko egoera desberdinean hurbildu ahal garen.
Etorkizunari begira, alfabetatze
kontzeptua modu izugarrian hedatu beharra dago. Izan ere, hiru alfabetatze
forma existitzen dira zeintzuk, bere osotasunean bateratu behar diren: pantaila
alfabetismoa, hizkuntza zinematikoaren eta interaktibitatearekin erlazioa duten
pare-bat kontzeptu orekatu edota bateratu behar dira.
Hirugarren alfabetatze bat
dago. Alfabetatze hori, hainbeste informaziotik nola sarean ibiltzean datza.
Ikasketa birtualaren barnean interakzio birtualak aurki ditzakegu. Azken honek,
hurrengo mailara mugitzeko ahalmena ematen dio ordenagailuak ikasleekin harremanean
jar daitekeen bitartean.
Beraz ikasteko poztasuna nabarmentzen lortzen badugu, hau da, bai ikasleei bai gizarte osoari ikasteko
desioa sortzen bazaie ziklo berri bati hasiera ematen diogula esan dezakegu:
ERREFORTSUZKO ZIKLO POSITIBOA. Ziklo horretan poztasunak eta ikasketek modu
gehigarrian ikasteko nahia sortzen da norberaren izaeraren oinarrian.
Oso garrantzitsua da, oraingo umeek aldaketekin aurrera egiten ikastea,
kapazak izan behar dira gauza batetik bestera pasatzeko; hau da, kapazak badira
aldaketa egoera honetara ondo moldatzeko, orduan arrakasta lortu ahal izango
dute.
Ikasleengan ikasteko grina berriro sustatzeko, gurasoekin, zientifiko
teknologikoekin etab. lan egitea beharrezkoa da. Honen helburua, ikasleria
motibatzen duen giroa sortzea; esate baterako pentsatzeko era desberdin bat
sortuz.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina