“Enseñar y aprender en las aulas del siglo XXI”
Sintesia:
Zelakoa izan beharko litzateke irakaskuntza IKT-ak
ezinbestekoak diren gizarte honetan? Irakasleak pentsaera irekia izanda eta
pedagogia berritzaile bat (IKT-ekin bat datorrena) erabilita, behar
ezberdinetara egokitzen den irakaskuntza- ikaskuntza prozesua lor daiteke.
Bost hitz gako:
- Pentsaera irekia.
- Gizarte aldaketa.
- Teknologia.
- Prestakuntza egokia.
- Pedagogia 2.0.
Eskema:
Bi galdera:
- Zure ustez, gaur egungo
gizartean irakasleek eta ikasleek IKT-en inguruan behar bezala jardun
dezaten, ezaugarri (testuak zeazten ez duen ezaugarriak) bereziren
bat izan beharko lukete? Zein? Nola landu edo garatu beharko
litzateke?
- Zergatik dio testuaren
egileak TIC-etatik TAC-etara pasatzea lortu beharko genukeela, azkenik
TEP-etara igarotzeko?
Laburpena:
XXI.mendeko klaseak oso anitzak dira eta horren
ondorioz irakasleek pentsaera irekia izan beharko lukete. IKT-ak ezinbestekoak
diren mende honetan, hauek eta pedagogia mota desberdinak bateratzea
ezinbestekoa litzateke klase bakoitzeko ezaugarrietara moldatzeko. Beraz,
irakaslearen sormena erabiliz talde bakoitzarentzat bereziki prestatua dagoen
hezkuntza sortzea lor daiteke. Horretarako, hainbat IKT- eta
pedagogia-baliabide aurki ditzakegu :
- Hasteko, gela mota ugari
daude eta bakoitzak badu bere lan egiteko era. Adibidez: gela publikoan
Blogger bezalako plataformak erabiliz eguneroko hausnarketak eta ikasketak
portafolio moduko batean txertatzen dira; sareko geletan, berriz,
identitate digitala sortzen laguntzen diete ikasleei eta horretarako, sare
sozialak erabiltzen dira (Twitter, Facebook, HootCurse…)... Askoz gela
mota gehiago daude, eta horrek, gaur egun dagoen aniztasuna frogatzen du.
- Praktika Komunitateak ere
oso baliabide interesgarria dira hezkuntzarako. Hauetan gai bati buruzko
jakin-mina duten pertsona talde bat elkartu eta horri buruz ikertu, hitz
egin, eta abar egiten dute. Honek kooperazioa bezalakoak lantzeko balio
du, izan ere elkarren arteko konpromisoa eta xede komuna lortzea dute
helburu.
- Gaur egungo gizartea
etengabe dago aldatzen eta beraz, ikasleak horretarako prestatu behar
dira, hau da etorkizunean ikasten jarrai dezaten prestatu behar dira. Honi
Life Long Learning deitzen zaio eta alfabetizazio anitzen bitartez lor
daiteke.
- E- Learning 2.0
plataformak erabiltzea ere komenigarria izango litzateke. Hauek nahiko
irekiak, informalak eta pertsonalizatuak baitira, eta komunikazioa era
parte-hartzea bultzatzen dute.
- Umeen garapen maila
kontuan hartu behar da eta hezkuntza egokia jaso dezaten haien hizkuntza
gaitasunera hurbildu beharko litzateke irakaslea. Hau mailaka antolatuta
dago eta Bloom-em Taxonomia erabilita hezkuntza pertsonalizatuagoa
eta norbanakora hurbilagoa lor daiteke.
- Tpack: irakasteko hainbat
forma aurki ditzakegu pedagogian, edukietan eta XXI. mendeko teknologietan
zentratzen den arabera. Hala ere, egokiena funtsezko ikaskuntza da,
ikaskuntza on baten teoria aplikatuta eta teknologiak horren barnean
sartuz lortzen dena. Hau da, aipatutako hiru ezaugarriak proportzionalki
batzen edo elkartzean datza.
Hau guztia lortzeko beharrezkoa da irakasleek
hezkuntza egokia jasotzea eta horregatik unibertsitareari prestakuntza egokia
ematea eskatzen zaio:
- Alfabetizazio digitalari
lagunduz.
- Informazioaren,
komunikazioaren eta kritikotasunaren gaitasunak garatuz.
- Pentsamenduarekin
zerikusia duten gaitasunak landuz.
- Proiektuetan eta
arazoetan oinarritutako metodologiak erabiliz.
- 2.0 motatako zerbitzuak
erabiliz.
- Diziplinartekotasuna eta
testuinguruaren araberako ikaskuntza sustatuz.
Azken batean, Pedagogia 2.0 sortzea da helburua,
hau da pertsonalizazioa, parte-hartzea eta ekimena bateratzen dituen pedagogia
mota sortzea. Beraz, autoreak beharrezkoa ikusten du TIC-etatik TAC-etara
pasatzea, eta azkenik TEP-etara igarotzea. Horrela, garapen eremu handiagoa
hartzen da, ahalduntze handiagoa izaten dute ikasleek eta interakziotik
parte-hartzera pasatzea lortzen da.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina